Op stap in Mengo!
7 januari 2017 - Kampala, Oeganda
Hallo iedereen, daar zijn we weer! :)
Nu we nog veel vrije tijd hebben, kunnen we nog veel schrijven op deze blog! Vanmorgen hebben we kunnen uitslapen, wat ons is goed heeft gedaan. We hebben ontbeten met verse Oegandese banaantjes en yoghurt. Nadien besloten we op zoek te gaan naar een bankautomaat en wat winkels meer in de buurt, zodat we niet steeds naar het drukke Kampala moeten afreizen. Zoals te verwachten, liepen we al snel verloren in de warme Afrikaanse straatjes. Uiteindelijk besloten we toch de hulp van 'een boda boda' in te schakelen. Dit is een soort brommertaxi, waarvan er hier veel te vinden zijn. We hielden elkaar stevig vast en voor minder dan €1 waren we snel en heelhuids ter plaatse. Wat toch een hele opluchting was!
Geld afhalen ging heel vlot en nadien gingen we naar de lokale supermarktjes om onze inkopen te doen. Op de terugweg kwamen we langs een winkeltje met prachtige kleurrijke Afrikaanse stoffen, die ons naar binnen lokten. We kozen allebei een mooie stof uit, helaas waren deze niet meer beschikbaar en moesten we een andere kiezen. Gelukkig was er keuze genoeg! Nadat onze maten waren opgenomen, was Helena's kleedje na enkele aanpassingen snel klaar. Het kleedje van Denise zou echter enkele dagen duren. Hoe het resultaat eruit gaat zien, is nog een verrassing. Aangezien de communicatie wederom niet zo vlot verliep ;)
We besloten voor onze eigen veiligheid toch maar terug te stappen in plaats van opnieuw 'een boda boda' te nemen. Eenmaal aangekomen bij ons huisje stond ons ontvangstcomité (= onze buurmeisjes) al klaar. We konden ze heel erg blij maken met een paar handschoenen, die we opbliezen als ballonnen. Éen van onze buurmeisjes gaf ons een boekje over Kampala en zei dat we haar altijd mochten inhuren als onze persoonlijke reisgids. Voor een tienjarige vonden we het wel knap dat ze wist dat de Belgische koningin Mathilde heet.
Nu gaan we op ons gemak wat in ons tuintje zitten en eventueel misschien een beetje aan onze bachelorproef werken ;)
Groetjes vanuit het zonnige Kampala!


We zagen je niet zo graag vertrekken, Leentje, maar we
denken dat je daar fantastische dagen beleeft. Geniet ervan
terwijl je daar van heel veel nut kan zijn ...liefs voor jullie
beiden.
Geniet van dit uniek avontuur.